Dla wielu par mieszkających na co dzień w Holandii i innych krajach Europy Zachodniej organizacja ślubu i wesela w Polsce stanowi prawdziwe logistyczne wyzwanie. Czy takie przedsięwzięcie może się w ogóle powieść, jeśli narzeczeni chcą przyjechać do kraju dopiero na ceremonię ślubną? Jak najbardziej, ale pod jednym warunkiem, że do organizacji uroczystości i imprezy zatrudnią profesjonalnego konsultanta ślubnego.
Jak zorganizować ślub w Polsce, mieszkając w Holandii?
Zdecydowana większość Polaków, którzy na co dzień pracują i mieszkają w Niderlandach, chciałaby wziąć ślub w rodzinnym kraju. Powodów jest wiele, ale dotyczą one zwykle kwestii sentymentalnych, logistycznych (dużo łatwiej przyjechać parze na ślub do Polski niż ściągać całą rodzinę i przyjaciół na uroczystość za granicę), jak również finansowych. Pojawia się jednak problem organizacyjny: jak załatwić na odległość odpowiednią salę weselną, podpisać umowy z kamerzystą, muzykami i firmą wynajmującą samochody? To bardzo kłopotliwe, zwłaszcza dla młodych ludzi, którzy z reguły nie mają doświadczenia w branży usług ślubnych i nie wiedzą, jak negocjować ceny, ani o co zapytać potencjalnych usługodawców.
Co więc zrobić w tej sytuacji? Dobrym pomysłem jest zatrudnienie profesjonalnego konsultanta ślubnego, który przejmie wszelkie obowiązki organizacyjne. Co bardzo istotne, z wedding plannerem możemy nawiązać kontakt zdalny będąc w Holandii. Dzięki takiemu rozwiązaniu narzeczeni mają pewność, że ceremonia i wesele będą dopracowane w najdrobniejszych szczegółach.
Kim jest wedding planner i czym się zajmuje?
Zawód konsultanta ślubnego został spopularyzowany już kilka lat temu. Część profesjonalistów z tej branży gromadzą duże agencje ślubne, a część działa jako tzw. freelancerzy, czyli wolni strzelcy. Doświadczony wedding planner jest zdecydowanie niezbędny parom, które chcą dobrze zorganizować swoje wesele, podejmując strategiczne decyzje na odległość.
Konsultant ślubny zajmuje się organizacją ślubu i wesela w imieniu pary młodej – zakres jego kompetencji może być bardzo szeroki i zależy od indywidualnych ustaleń. W praktyce wedding planner często organizuje uroczystość na każdym etapie: od wystroju kościoła, poprzez zamówienie fotografa, sali weselnej, cateringu, na zespole skończywszy. To doskonała opcja nie tylko dla par mieszkających poza Polską, ale również dla zajętych, zapracowanych osób, które chcą ograniczyć stres związany z planowaniem ślubu do absolutnego minimum.
Jak wyglądają konsultacje zdalne z wedding plannerem?
Nowoczesne technologie umożliwiają wygodne i wysokiej jakości połączenie z innej części Europy, co bardzo ułatwia konsultacje zaoczne z wedding plannerem. Pary mieszkające w Holandii mogą ustalić najdrobniejsze szczegóły ślubu i wesela bez wychodzenia z domu. Wideokonferencje i czaty w mediach społecznościowych są sposobem na uzyskanie wszelkich niezbędnych informacji. Na odległość można spisać nawet umowę z wedding plannerem, co jest ogromnym ułatwieniem organizacyjnym!
Dzięki konsultacjom online w trybie zaocznym para młoda z Holandii może zorganizować perfekcyjną ceremonię ślubną w Polsce i efektowne wesele, nie poświęcając przy tym dużych nakładów czasu i energii na dopinanie umów z podwykonawcami. Konsultant ślubny jest wykwalifikowanym i doświadczonym pośrednikiem pomiędzy narzeczonymi a dostawcami usług. Co więcej, dobry wedding planner może z reguły zaproponować sprawdzone firmy z branży ślubnej, które zagwarantują imprezie weselnej profesjonalną oprawę.
Zatrudnienie konsultanta ślubnego to w dużej mierze oszczędność pieniędzy: negocjacjami stawek zajmuje się profesjonalista, który zna realia rynku i wie, jak zagwarantować swoim klientom najlepszą ofertę w najkorzystniejszej cenie, co wprost przekłada się na odchudzenie ślubnego kosztorysu.