Holandia nadal jest bardzo atrakcyjnym kierunkiem dla osób, które szukają pracy na stałe lub chcą tylko chwilowo podreperować domowy budżet. Od zawsze bardzo dużym powodzeniem cieszyły się wyjazdy do pracy w Holandii na Święta. Jest to okres, w którym nie tylko firmy produkcyjne, ale również firmy logistyczne potrzebują dodatkowych rąk do pracy. W tym artykule dokładnie omówimy ten temat, zapraszamy do lektury!
Gdzie znajdę pracę w Holandii na Święta?
Jak wspomnieliśmy już na początku, okres przedświąteczny jest czasem wzmożonej pracy dla większości firm produkcyjnych oraz logistycznych. Zatem zatrudnienie możesz znaleźć w różnego rodzaju fabrykach, na przykład przy produkcji ciastek czy wyrobie czekolad. Oprócz tego wszelkiego rodzaju centra logistyczne będą potrzebować dodatkowych pracowników na takich stanowiskach, jak: pakowacz, order picker, kierowca wózka widłowego czy po prostu magazynier.
W gorącym okresie świątecznym, który zaczyna się już w październiku i trwa mniej więcej do połowy grudnia, bez problemu znajdziesz pracę w Holandii.
Jak szukać pracy w Holandii?
Na pewno zastanawiasz się, w jaki sposób możesz znaleźć pracę w Holandii, jeżeli teraz przebywasz w Polsce. Otóż, jest to dużo łatwiejsze niż ci się może wydawać. Holandia już dawno temu doceniła pracowników tymczasowych, którzy przyjeżdżają do tego kraju niemal ze wszystkich państw wschodniej Europy. Tak więc jeżeli będziesz tam pracować, to na pewno spotkasz tu Słowaków, Czechów, Węgrów czy Bułgarów. W związku z tak dużą popularnością i zapotrzebowaniem na pracowników tymczasowych w Holandii rozwinęło się bardzo dużo wyspecjalizowanych agencji pracy tymczasowej, które zajmują się rekrutacją od początku do końca. Co to dla ciebie oznacza?
Jeżeli skontaktujesz się z taką agencją pracy i przejdziesz rekrutacje, to agencja pracy tymczasowej pomoże ci ze wszystkim od A do Z. Dobre agencje pracy tymczasowej opłacą ci przejazd z Polski o Holandii, zapewnią nocleg, pomogą wyrobić numer identyfikacji podatkowej, a także pomogą ci w zorganizowaniu dojazdu do pracy. Często nawet osoby pracujące jako magazynier otrzymują służbowe samochody oraz paliwo! Jak więc widzisz, podejście do pracownika w Holandii jest zupełnie inne niż w Polsce.
Jak wygląda rekrutacja do agencji pracy tymczasowej
Rekrutacja do agencji pracy tymczasowej w Holandii jest uzależniona od konkretnej agencji i stanowiska na jakie aplikujesz, jednak można przyjąć pewien uniwersalny schemat, który omówimy poniżej.
Zgłoszenie do agencji pracy tymczasowej
Jeżeli chcesz podjąć pracę w Holandii, musisz na początku zgłosić się do jakiejś agencji pracy tymczasowej. Niektóre duże agencje rekrutują przez cały rok, a z kolei inne wystawiają ogłoszenia jedynie wtedy, gdy potrzebują kandydatów na konkretne stanowiska. Niezależnie jednak od tego, czy sam się zgłosisz do agencji, czy odpowiesz na ogłoszenie, musisz wysłać swojemu potencjalnemu przyszłemu pracodawcy swoje CV. Pamiętaj o tym, że jest to twój pierwszy kontakt z daną firmą, więc Twoje CV powinno być naprawdę dobre. Dobrze do tego celu jest wykorzystać profesjonalne generatory CV, jak na przykład cv-wzor.com – potraktuj to jak inwestycję, dzięki której twoje CV znacznie wyróżni się na tle konkurencji, co da ci przewagę już na starcie. Poprawnie zaprojektowane CV pozwoli ci na zdobycie lepiej płatnej pracy. Postaraj się, aby w CV zawrzeć wszystkie informacje, które mogą być przydatne dla twojego przyszłego pracodawcy – takie jak ukończone kursy i szkolenia oraz posiadane uprawnienia.
Kontakt ze strony agencji
Gdy agencja pracy tymczasowej otrzyma twoją aplikacje i uzna, że spełniasz wymagania, wtedy najprawdopodobniej zadzwoni do ciebie osoba zajmująca się rekrutacją, wypyta o kilka szczegółów z twojego podania, a następnie umówi się z tobą na drugą rozmowę w języku polskim i angielskim. Czasem się zdarza, że rozmowa po angielsku nie jest wymagana, lub też jest przeprowadzana od razu podczas pierwszej rozmowy. Podczas tej rozmowy, pracownik sprawdza, czy znasz podstawowe zwroty, liczby i kolory – to ważne, ponieważ w ten sposób często oznacza się poszczególne obszary w zakładach pracy. Często jednak w danym zakładzie pracy jest cała polska załoga i wtedy znajomość języka obcego nie jest konieczna. Brak znajomości angielskiego to żaden problem – na pewno i dla ciebie znajdzie się praca.
Ustalenie terminu rozpoczęcia pracy
Gdy rozmowa przebiegnie pomyślnie, wtedy zapewne pracownik z agencji pracy tymczasowej zaproponuje ci najbliższy termin w którym możesz rozpocząć pracę. Często zdarza się tak, że rozmowę możesz mieć w poniedziałek, a pracę zaczniesz już w środę, więc bądź przygotowany na taką ewentualność. Jeżeli dojdziecie do porozumienia w tej kwestii, wtedy agencja może prosić cię o przesłanie mailem wymaganych dokumentów, takich jak: dowód osobisty, zaświadczenie o niekaralności, skany posiadanych uprawnień i kwalifikacji. Może jednak też tak się zdarzyć, że agencja nie będzie nic od ciebie chciała, a wszystkie dokumenty pokażesz im i wypełnisz na miejscu.
Jeżeli nie masz własnego środka transportu, możesz o tym wspomnieć podczas ustalania szczegółów współpracy. Często agencje pracy tymczasowej współpracują z konkretnymi firmami przewozowymi i są w stanie zaoferować ci korzystne rabaty na przejazd, a nawet agencja może zapłacić za twój bilet, który potem stopniowo będą potrącać z wypłaty.
Co dalej?
Po dotarciu na miejsce w siedzibie agencji pracy tymczasowej będziesz musiał wypełnić wszystkie dokumenty związane z zatrudnieniem. Zazwyczaj są to umowy o pracę (sprawdź, czy stawka na umowie zgadza się ze stawką, która była w ogłoszeniu), a także regulamin danego zakładu pracy. Czasem też są organizowane szkolenia BHP. Po załatwieniu wszystkich formalności zostaniesz zawieziony lub dojedziesz własnym transportem (jeśli taki posiadasz) do twojego miejsca zakwaterowania i w niedługim czasie rozpoczniesz pracę w Niderlandach. Powodzenia! 🙂